Stedet var sammensat af en masse forskellige forhandlere af klassiske biler. Der fandtes biler til salg for enhver pengepung. Lige fra hverdags klassikere til supereksotikere som Stratos'en ovenover.
Lige netop Gruppe 4 stratos'en og den skrig orange Stratos prototype undrede mig egentlig lidt.
De tilhører nemlig Stratos eksperten Chris Hrabalek. Hrabalek er også manden bag det nye Lancia Stratos concept, der er baseret på en Ferrari 430 Scuderia. Og lur mig om det ikke skulle være den der gemte sig under dette cover:
En anden ting der slog mig var antallet af Mercedes 300 SL'ere. Totalt af både roadsters og Gullwings så talte jeg 10 stk. Firmaet HK engineering, der er eksperter i disse biler, havde forøvrigt også hjemme i Meilenwerk Berlin.
Desuden blev jeg næsten chokeret da så, ikke en men to Bugatti EB110'ere. Og ikke nok med at sådan en er super sjælden, så var disse de eneste 2 EB110 SS (SuperSport) prototyper. V12 med 4!!! Turbo'er. FEED bil.
Desuden var der en masse andre "kuriositeter" blandt andet dette forsøg på og genoplive Jensen mærket. Jensen SV8.
Jeg er ret sikker på at jeg for nogle år siden har set samme bil på LeMans. Men kan desværre ikke finde billederne.
Meilenwerk bød også på andre specielle biler. Blandt andet en Jaguar XJ220 med nogle ret specielle hjul.
Men ved siden af holdte en Lamborghini Diablo GT 1 ud af 80 byggede. Mens Jaguaren var forholdsvis diskret så var Lambo'en det absolut modsatte. Den var for det første lilla, og desuden var der udbyggede skærme og spoilere over det hele. At kalde den dramatisk ville være en underdrivelse. FEED bil.
Jeg tog ekstra mange billeder af den, så min kammerat Lars, der selv har en Diablo, kunne se alle detaljerne.
Dette var et kort sammendrag af interessante biler i Meilenwerk i Berlin.
Men selve byen berlin bød også på et par interessante bilspottings. Byen flød naturligvis over i ligegyldige nye Porscher og Audi R8'ere. Men ind imellem dukkede der en Aston Martin eller en Bentley op.
En af de bedre spottings var dog denne gamle Alvis Graber DHC.
En af de biler jeg allerhelst ville have haft med hjem blev også spottet på gaden nær den Amerikanske ambassade (sjovt nok). Det var nemlig en Ford Falcon Sprint fra 1963. Det er faktisk nok en af de få eneste amerikanske biler jeg kunne se i min garage. I fuld FIA spec naturligvis. Denne var dog en gade model og med en lækker patina der så helt rigtigt ud sammen med de sorte stålfælge. Den fik desuden ekstra point for og køre på Texan'ske nummerplader. Da vi senere fik en kop kaffe på Potsdammer platz kom den buldrende forbi, og den drejede mange flere hoveder end den Aston Martin V8 der lige var kørt forbi.
Den sidste da i Berlin, da vi var på vej til det Natur historiske museum, gjorde jeg mit eget natur historiske fund. Nemlig denne lettere forfaldne Maserati V6 Bi-Turbo Quatrroporte, komplet med egen urskov i forhaven foran et lejligheds kompleks.
Må sige at jeg tror at Meilenwerk Berlin var min største bil oplevelse indtil videre i år. Et virkeligt anbefalelsesværdigt sted. I kan se alle billederne her.
Fede billeder Dennis - det ligner et 'must see'. Det bliver næste gang turen går til Berlin !
SvarSletHrabalek har også et par EB110'ere, så mon ikke det var hans, du så der?
SvarSlet