søndag den 7. august 2011

Marcos - Bedre end TVR?

Jeg er vild med TVR biler. Synes de ældre er rigtig lækre, og en Griffith 200 eller 400 er da også en af mine absolutte drømmebiler. Men det er stadig de nyere jeg kigger mest på. Jeg er vild med TVR Wedges, selvom de langt fra kan kaldes kønne.


På det seneste har jeg dog savlet gevaldigt over de nye TVR Griffith's. Griffith'en var sammen med Chimera'en en rigtig stor succes for TVR, og de var to af deres allerbedst sælgende biler nogensinde.
Og der er ingen tvivl om at en TVR Griffith står højt på min liste over "must own's".


Der sker dog noget lidt mærkeligt med mig når jeg drømmer om TVR's nyere biler. Jeg synes de er rigtig lækre, og kan drømme om dem i ugevis. Men der er altid en ting der aldrig slår fejl. På et eller andet tidspunkt mens jeg tænker over TVR biler, så kommer jeg til og tænke på Marcos's sportsvogne. Utallige gange har jeg savlet over Marcos Mantara og på en eller ande måde, så virker den bare meget mere eksotisk end TVR'en. Denne gang faldt jeg over en Mantara til salg i Tyskland.




Jeg synes at Marcos'en ser så meget mere dramatisk og vild ud end TVR'en (selvom det faktisk sjældent er tilfældet).
Men mens jeg sad og kiggede på Mantara's, så faldt jeg over endnu en Marcos. Denne gang en Mantula, som jeg faktisk har beundret mange gange før. Denne røde Mantula er bare helt perfekt. Havde den været sort, så kunne batman have kørt i den. Jeg er vild med den.


Så konklusionen er, at jeg gerne engang vil eje en TVR, men jeg MÅ eje en Marcos på et tidspunkt.

3 kommentarer: