I den forløbne tid er der sket en hel del i min lille garage. Faktisk er det blevet til endnu en garage, nemlig en plads i hr. Ebberfelds garage fællesskab. Her flyttede min Rush ind. Det blev dog til en temmelig kort periode, det er nemlig lykkedes mig og sælge den. Den blev købt af en sjællandsk entusiast, der kørte den hjem, i November måned. Uha siger jeg bare.
Derefter havde jeg egentlig meldt mig ud af garage fællesskabet igen. Men så tog sagen en lidt uventet drejning, og jeg er nu ejer af en Gul Lotus Europa S2 fra 1970.
Jeg så bilen en lørdag aften på mobile, tog til fyn og så den om søndagen. Mandag aftalte jeg er pris og et tidspunkt for en testtur. Onsdag var bilen købt, og jeg meldte mig ind i garagen igen.
Garagens nye beboer. En gul Europa.
Business enden på Europa'en. Dens bedste købsargument.
Europa'ens stærkeste punkt, er efter min mening det fantastiske motorrum. I originalt udførende, er en Europa S2 udstyret med en beskeden 1400 ccm Renault motor. Men i min bil er denne opgraderet til en 1600 ccm variant, der tilmed er boret op til 1700 ccm. Desuden er den forsynet med et Gordini crossflow topstykke og 2 x 45mm weber karburatorer.
Hele herligheden er bygget af den Svenske Renault Guru Arne Berg, og skulle efter sigende lave 170 hk. Dette er jeg meget spændt på og få eftervist.
Europa'en står pga. vejret stadig på Fyn, og det kriller stærkt i mine fingre for og få den i garagen. Der er nemlig et par småting jeg vil have ændret på den, men mere om det senere.
Glædelig jul.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar