søndag den 10. april 2011

Racerbil. Måske en Frø

Jeg har som tidligere skrevet, snakket om en dedikeret racerbil i et stykke tid. Blandt andet har en Mini Marcos været oppe og vende. Men inden jeg købte Europa'en, så overvejede jeg faktisk meget seriøst og købe en Austin Healey Sprite "frogeye". Frø'en var bygget til og køre i den Britiske Midget Challenge Serie og var temmelig potent. Men som bekendt blev det altså til Europa'en.
Jeg kan dog mærke, at pga. det dejlige forårsvejr, så lyster jeg efter en åben bil igen.
En Sprite racer vil derfor være ideel. Og nu er der sørme en ny til salg.


Denne bil er også bygget til Midget Challenge, og er forsynet med en ret speciel 1460 ccm A serie.
Da jeg ikke er purist, kan jeg godt lide de brede skærme, og i det hele taget er jeg ret vild med dens Modsport udseende.


Bilen er tilsalg for lige knap 10.000£ og ville selvfølgelig kræve lidt modificationer for og komme på danske plader. Men jeg vil jo gerne have et projekt (til når Europa'en endelig kører igen) og denne Sprite er fristende. Købte jeg den, så ville jeg montere en forrude og forsyne den med en Hardtop. Jeg har bedt sælger om lidt flere billeder, og overvejer det lidt endnu. Jeg ville dog meget gerne have solgt min Altea først.

8 kommentarer:

  1. Husk nu, at den i så fald udelukkende ville kunne bruges til youngtimer og andre vægteffekt klasser. Historisk er udelukket med en så modificeret bil.

    SvarSlet
  2. Hej Claus.

    Jeg ved det. Den var også mest tænkt til den åbne klasse i hill climb.
    Men youngtimer kunne også være spændende.

    SvarSlet
  3. Hvad så med den Fiat 850 coupé på HMS? Hvis den ellers overholder homologeringen, så synes jeg den er mere spændende end en degenereret mutant frø... Niels Abild har også en frø til salg til 125.000kr, men det er jo nok over budget?

    SvarSlet
  4. For ikke at tale omsyning og afgift, Dennis. Det er kun originale biler over 35 år der takseres efter den lempelige metode: den her bastard vil få fuld skrue, og hvis handelsværdien er 100000, så bliver afgiften altså mange gange højere end for en rigtig frø. Den der bør du lade blive i England. Please!

    SvarSlet
  5. Elendige iPhone! Omsyn, ikke omsyning.

    SvarSlet
  6. Er du sikker på det Claus?
    Hvad så hvis du køber en FIA 65'er bil i England? Den kan jo evt. køres på gaden, men er jo heller ikke original.
    Men har nu heller ikke tænkt mig og hente lige denne konkrete bil. Men kunne godt tænke mig noget i samme stil.

    SvarSlet
  7. Joeh, det er jeg ret sikker på:

    Blandt andet fordi en FIA-godkendt bil jo faktisk ER original. Per definition skal dens udstyr jo være fabriksbygget og noget man kunne købe. Min Spitfire er eksempelvis ikke uoriginal med Webere og otteportet topstykke - det var bare ret sjældent ekstraudstyr.

    Når det er sagt så kan du nok sagtens finde en synshal, hvor de ikke aner om en given bil er født med fire eller seks cylindre, og som derfor går lige igennem. Men potentielt kan den slags større ændringer give problemer.

    SvarSlet
  8. Hmmm Den her har jo stadig A serie motor og forholdsvis original hjulophæng. Godt nok har den bredere skærme og lidt andet. Men synes godt nok det lyder vildt hvis man kunne finde på og taksere den som en nyere bil.

    Men det kan også godt være at den ovenover er lige ekstrem nok. Denne her er efter min mening temmelig perfekt.
    http://www.race-cars.com/carsold/austinhl/1140472713/1140472713pp.htm

    SvarSlet