mandag den 17. januar 2011

Autosport International NEC Birmingham - Part 1

Lad mig starte med og sige at National Exhibition Centre i Birmingham er et kæmpe stort sted.
Igår var det fyldt med biler og motorsports relaterede ting. Da jeg for tiden arbejder i UK, ja så var jeg der også.
Autosport International er verdens største motorsportsmesse, og derfor var det da også som sådan mest moderne biler det handlede om, men der var bestemt også en masse klassiske biler.

Blandt andet havde COYS en auktion, og dette var deres afdeling.

Piper GTR en ud af 4 byggede. Estimeret til mellem 130.000-150.000£

Coys havde også mange andre biler, og havde faktisk også min favorit bil på udstillingen. Ihvert fald hvis man skal se på det med realistiske øjne, og skal man det, ja så faldt jeg for en anden Piper.



Denne gang en Piper GTT

Piper GTT'eren er helt sikkert en bil jeg kunne se mig selv i, hvis jeg engang skal af med Europa'en.
Hvis altså jeg kan finde en, for disse biler er meget sjældne.
Sådan en Piper er forøvrigt meget lav, og anslår den umiddelbart til og være lavere en min Europa. FEDT.

Desuden havde Skoda en stand med en meget speciel bil. Nemlig ex-Duncan Rabagliati Skoda 1100 OHC'en. Historien går på hvordan en ung student kørte den ud af Prag og til Europa inden Soviet's fald.





 Skoda 1100 OHC

Glemte forøvrigt en anden meget speciel bil på Coys stand. Det er også første gang at jeg har set en Elva Courier i virkeligheden.



Også Porsche var tilstede, og på deres stand var deres Rothmans Safari rallybil, og en meget imponerende Porsche 935.




Desuden var Classic & Sportscar tilstede. De delte stand med HSCC, hvilket er Historic Sportscar Championship. De havde naturligvis en bred vifte af sportsvognsracere. Især Lola 210'eren var jeg meget imponeret af. Det er en utrolig smuk bil.
Lola 210, sådan en ville jeg godt have i garagen




Denne Lola 210 stod på en anden stand, men kunne bedre lide den orange lakering med hvide striber på denne. Meget mere havlfjerdser racerbil:





Selve Classic & Sportscars standen indeholdte blandt andet denne fantastiske Maserati 250F




Derudover havde Classic & Sportscars en ægte letvægts E-Type, nemlig 1 PKL, en ud af 12 byggede biler.





Dette var enden på Part 1 fra Autosport International. For dem der ikke kan vente til imorgen, så kan hele galleriet (334 fotos) ses på:

8 kommentarer:

  1. Cool Dennis - det ligner som en event man skal opleve!

    Jeg er helt enig i dine betragtninger vedrørende Lola'erne - den orange holder hele vejen, og er i øvrigt også helt vild med Piper bilerne - både GTT - men især GTR!

    Elva Courier så Claus og jeg på Nürburgring... Fed racer, der vist for år tilbage var lidt af et bargain!

    SvarSlet
  2. Det var en rigtig god dag Morten. En masse biler og se på. Og nøøj hvor ville jeg godt have sådan en Piper GTT.
    Ved ikke helt med sådan en Elva, sjælden er den ihvert fald.
    Der kommer mere imorgen. ;-)

    SvarSlet
  3. Fede billeder fra 19. februar. Lyder som en rigtigt god dag Dennis!

    SvarSlet
  4. 19 februar?? Øhhh

    Og skal du igrunden ikke også meldes til køreturen til Gisselfeld?

    SvarSlet
  5. Ja ja da, januar... :o)

    Gisselfeld lyder spændende, så det er helt sikkert en mulighed. Måske kan man ride shotgun i Manta B eller Europa, hvis ikke BMW'en trænger til en tur.

    SvarSlet
  6. Det kan vi sikkert sagtens finde ud af.
    Tror det kunne være sjovt hvis vi blev nogle stykker.

    SvarSlet
  7. Lækre billeder: Elva holder 100%!

    SvarSlet