tirsdag den 18. januar 2011

Autosport International NEC Birmingham - Part 2

Her kommer fortsættelsen fra igår. En af de lidt nyere men stadig super sjældne biler, var denne Jaguar XJR 15, endnu en bil hvor nyligt afdøde Tom Walkingshaw havde en finger med i spillet.



Ford RS owners club var også tilstede med en meget "tasty" mk.1'er



Dette var dog ikke den eneste Escort tilstede, der var blandt andre dette par mk 2'ere med en utrolig finish. Den hvide havde faktisk de Compomotive hjul jeg har tænkt mig og købe til Europa'en, dog i 8" bredde.




McLaren havde en kæmpe stand for og promovere deres nye superbil MP4-12C. Udover den nye bil, så var standen oversået med klassiske Formel 1'ere, og  midt i det hele stod Denny Humle's gamle Can Am racer.


















Et andet sjældent indslag var denne Crossle 9S. Et fedt alternativ til en Lotus 23.




McLaren var ikke de eneste med klassiske Formel 1'ere. Blandt andet Team Lotus var tilstede med et par biler, desuden var der flere mindre virksomheder, der havde biler til udstilling, herunder er et sammendrag.








En gammel kending fra AROS. BRM's H16 Formel 1 racer
Klassiske gruppe B biler var der også. Jeg er vild med sådan en Metro 6R4. Gad vide hvordan sådan en i Clubman spec, ville fungere som gadebil?













Et andet indslag som jeg fandt meget interessant, var historiske Go Carts. Det var dog ikke hvem som helst der havde kørt disse carts, her var blandt andet Sir Stirling Moss's gamle Go Cart. Gad vide hvad den er værd idag?

Senna

Hamilton

Sir Stirling Moss Go Cart. Jeg er vild med stilen. rattet ligner noget fra en Morris 1000.

Johnny Herbert. Jeg er næsten sikker på at jeg har stillet til en Cart magen til i garagen.


Coulthard



En anden spændende historie på Autosport var denne Allard dragster. Sydney Allard er vidt anerkendt som manden der bragte dragracing til Europa, dette skete da produktionen af hans legendariske sportsvogne var begyndt og aftage.





Det var alt for denne gang. Men jeg har et andet spændende indslag planlagt til næste lørdag. Mere om det senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar