fredag den 18. februar 2011

EUROPA'EN ER KOMMET HJEM

I dag skete det, vi hentede min gule Lotus Europa på Fyn. På trods af en fastkørsel i sneen og et fældet træ forløb dagen meget problemfrit.

Det hele startede i morges, hvor jeg mødtes med min kammerat Michael, i hans fars Kia et-eller-andet.
4 hjulstrækkeren var velvalgt. Dels krævede Ulriks store lukkede trailer en forholdsvis tung bil for ikke og overskride vægtgrænsen for trailerkørekort. Dels var 4 hjulstræk bestemt en fordel da der stadig var en del sne.

Vi startede afsted fra Århus ved 9 tiden i morges, og nåede til Fyn omkring middagstid.


Bent som jeg købte bilen af bor langt ude på landet, men vi havde ikke nogen problemer med og køre gennem sneen med en tom trailer. Da vi kom frem fik vi  forholdsvis hurtigt lastet Lotus'en.



Vi fik lukket traileren og drak en kop kaffe sammen med Bent. Herefter satte vi kursen hjem ad, vi valgte dog og køre fast i sneen efter cirka 5 meter. Bent var dog resolut og spændte hans store Jeep med grove dæk foran. Den trak os uden problemer fri, men desværre også sidenlæns op mod et træ. Heldigvis ramte træeet ikke bilen, men vi var nødt til og fælde det for og komme videre.


Efter skovhugningen forløb turen hjem dog planmæssigt, og vi nåede fjerngaragen uden problemer.





Europa'en startede desuden helt uden problemer og blev kørt ind i varmen for egen kraft.




Så Europa'en er nu hjemme i dens nye hjem. Imorgen vil jeg montere mit nye rat, og har desuden købt 4 opklodsningsbukke. Den bliver derfor opklodset indtil mine nye hjul kommer hjem.
Kort sagt, så var jeg en meget glad dreng, da det endelig lykkedes og få bilen hjem.
Tilsidst er her lige en kort video af da bilen blev kørt i garagen.

7 kommentarer:

  1. Det er en Kia Sorento - JA spørg mig ikke, hvor jeg ved den slags fra!!

    Men kan godt forstå du er en glad dreng Dennis - det ville jeg bestemt også være, hvis jeg var i dine sko.. Det bliver da fedt at komme igang med den!

    SvarSlet
  2. Ja, jeg glæder mig.
    Jeg er i garagen imorgen formiddag hvis du har lyst til og se den.

    SvarSlet
  3. Er desværre forhindret i morgen Dennis:-(

    Men jeg holder mig klar til næste gang du skal derud!

    SvarSlet
  4. Ja du skal nok nå og se den, om så ikke til sommer. Har vel egentlig også lovet en tur?

    SvarSlet
  5. Mums! Dennis du må være verdens gladeste dreng! Jeg bliver nød til, snart at komme forbi min gamle garage og drikke kaffe, så har jeg da en undskyldning for at slikke lidt på den lækre gule sag. Tre uger så gælder veteranforsikringen kør kør kør!

    SvarSlet
  6. Hej Claus

    Du er meget velkommen til en kop kaffe en dag.
    Ved dog ikke helt om Europa'en må komme ud allerede om 3 uger. Jeg vil ihvert fald være sikker på at ALT salten er væk.

    SvarSlet