mandag den 7. februar 2011

Set til salg: Porsche 356B

På min daglige tur gennem CarAndClassic, faldt jeg i dag over en Porsche 356.
Jeg har altid godt kunnet lide Porsche 356'eren. Jeg er faktisk mere vild med den, end med en 911'er.
Jeg har altid bedst kunnet lide de tidlige 356A couper, da de er mere rene i linierne. Den 356'er jeg faldt over idag var dog en 356B fra 1959. Denne er i fuld rally trim, og jeg må indrømme at den er ikke så dårlig endda.

Bemærk nummerpladen- COOL
 Denne bil er en Engelsk bil fra ny af, og oprindeligt solgt af Frazer-Nash Porsche, som tidligere har været nævnt her på bloggen. Efter deres eget eventyr med og bygge biler blev Aldington brøderne nemlig generalagenter for Porsche i Storbritanien. Denne bil er dermed også højrestyret, men det er jeg sikker på at jeg nemt ville kunne leve med.


Bilen er som sagt prepareret til rally. Men hvad angår kabinen, så ville jeg nok satse på tidstypiske racersæder, bur og H-seler. Ville desuden nok også vælge et lidt mere tidstypisk rat.
Udover dette virker den som en velbygget bil. Den har en 1600 ccm motor, der er boret ud til 1720 ccm. Den skulle efter sigende være god for over 100 hk. Ikke så dårligt til en 356'er.


Udover dette er bilen udstyret med brandsluknings udstyr og opgraderet undervogn. Sælger siger at bilen ville være perfekt til historisk Monte Carlo, men nævner også at han købte den med henblik på og køre Carrera Panamerica. Mens Monte Carlo selvfølgelig kunne være fedt, så forestil jer lige og sende bil og alt tilbehør til Mexico og deltage i La Carrera Panamerica. Det ville udentvivl være en oplevelse for livet, og efter min mening er denne bil perfekt til det.


Bilen er tilsalg her og koster 55.000£. Dette er muligvis i den lidt dyere ende, men samtidig er denne bil racer prepareret og har en interessant historie der går helt tilbage til da den var ny. En ting er dog sikker en Porsche 356, er på ingen måder en dårlig investering, man burde faktisk købe en mens man stadig kan finde en til menneskepenge. Her er det en fordel hvis man kan leve med en B'er som ovenstående. De tidligere A'ere er allerede udenfor min rækkevidde. Hvor kunne det bare være fedt og køre La Carrera Panamerica i sådan en.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar