mandag den 21. februar 2011

Nye dæk bestilt

I dag har jeg sparet næsten 1000 kr. ved og shoppe lidt rundt efter mine nye dæk.

Jeg har besluttet mig for og køre på 185/60-13. Blandt andet efter råd fra Paul Matty.
Men også Claus Eberfeld der havde læst bogen om Chapman var på banen, og frarådede de bredere monteringer jeg først drømte om. Min oprindelige plan var 6x13 fælge foran og 7x13 bagpå. På disse havde jeg tænkt mig og køre med 185/60-13 foran og 205/60-13 bagi. Men efter og have nærstuderet en racer Europa hos Paul Matty i Birmingham, skiftede jeg mening. Den stod nemlig på 185/60-13, og han var nærmest religøs modstander af størrere dæk.
Desuden opdagede jeg at bilen rent faktisk nu er monteret med 205/60-13 og de er helt tydeligt for store. De skraber endda på ved fuldt styreudslag. Dette gjorde at det endelige valg faldt på 185/60-13 hele vejen rundt.  En anden grund til dette, er at en Europa S2 efter sigende skulle køre bedst på samme størrelse for og bag.

Jeg havde fra starten besluttet mig for og køre på gade godkendte semi slicks. Dels fordi jeg håber og køre et par Hill Climbs i bilen, og dels fordi det ser godt ud.
Jeg studerede mange forskellige mærker og mønstre. Mit valg faldt på Toyo Proxes R888, dels havde de en ret god pris, de fik rigtig gode anmeldelser og de skulle være nogenlunde i regnvejr.




Jeg begyndte herefter og undersøg priser. På Ebay fandt jeg 4 til omkring 3000 kr. uden fragt til Danmark.
Bruno Hansen (som forøvrigt yder en rigtig god service, kan klart anbefales) hvor jeg køber mine fælge fra, kunne levere et sæt til 3600 kr. Jeg planlagde egentligt og købe dem fra Ebay, da det slog mig og prøve min favorit shop Demon Tweeks i UK. Her kunne de sørme levere et sæt til ca. 2800 kr. inklusiv fragt.
Jeg skyndte mig og afgive min bestilling, og der skulle gå omkring en uge inden jeg har mine nye dæk.
Jeg er meget spændt på og se dem, især monteret på nye fælge.

Angående fælgene så er det min plan og tage i garagen imorgen, og få lavet en endelig opmåling af offset.
Forhåbentlig kan jeg nå også og få bestilt fælgene fra Bruno Hansen imorgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar