lørdag den 19. februar 2011

På "rat" kurs

I dag kunne jeg glæde mig over, at jeg bare lige kunne springe i min hverdagsbil og køre ud i fællesgaragen og pusle om min nye Lotus Europa.

I dag blev derfor brugt på og montere mit nye ruskindsrat og tilhørende quick release mekanisme.


Det gik smertefrit med og få det gamle mountney rat og nav afmonteret.


Efter at det gamle var afmonteret kunne jeg montere det nye nav fra Springalex, det er modellen der passer på en Triumph Spitfire. Lotus'en deler nemlig ratstamme med denne, og heldigvis passede navet uden problemer.


Det krævede dog at der blev boret et hul i det, hvor der kunne monteres en stelledning, så hornknappen kunne danne forbindelse til stel. Men herefter gik alt planmæssigt. Og jeg må sige at jeg er virkelig godt tilfreds med mit nye rat, og quick release mekanismen gør det uendeligt meget lettere og komme ind i den lave bil.


Synes også slutresultatet gør sig godt i bilen, og rattet føles meget bedre og holde ved end det gamle.
Nedenuder er et sammenligningsbillede så man kan se hvordan det gamle så ud. (her virkede hornet forøvrigt heller ikke.)


Jeg ved det er et meget mere moderne rat, men synes det gør sig godt i den gamle Europa, og synes desuden det er klart pænere end det gamle Mountney.
Det var derefter en fornøjelse og køre min nye bil ind på dens plads. Det krævede dog en heftig del man manøvrering på grund af min nabos roderi (hint til Claus Eberfeld).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar