mandag den 14. februar 2011

Its all in the Detail

I dag kørte jeg en tur til Stilling for og hente min nye højtryksrenser hos DHL. Til min overraskelse havde de også min nye Lotus Horn knap. Er ikke for imponeret over DHL, men ligegyldigt, jeg skyndte mig en tur forbi fjerngaragen, for og aflevere højtryksrenseren. Derefter direkte hjem for og prøve horn knappen på mit nye alcantara Sparco rat.
Lotus Horn knappen var godt nok beregnet til et momo rat, dette havde jeg dog ikke tænkt videre over, var sikker på at dette var en universal størrelse. Til min forfærdelse faldt knappen direkte igennem hullet i rattet.

Arrrrrrgh
Jeg burde naturligvis være klogere, men naiv som jeg er gik jeg ikke ud fra at dette ville være et problem.
Men jeg havde dog 2 andre hornknapper, en der var med til rattet, og en der var med til mit snap off kit.
Knappen fra snap off kittet så ud til og have lidt samme type center, hvorpå logo'et er lakeret.


Jeg tog derfor springet og skillte knappen fra Snap Off kittet ad. Det så sådan her ud:


Herefter var der ingen vej tilbage, jeg var nødt til og skille den ret dyre Lotus knap ad.


Til min glæde var de to plader med logoet på meget ens.


Der var dog en lille forskel i bredden på det lille hak i overkanten på pladen.


Heldigvis var hakket på pladen med Lotus logoet mindst. Dette blev klaret med hjælp fra min kærestes neglefil.


Herefter var det bare og samle knappen fra Snap Off kittet med pladen med Lotus logo'et.


Herefter blev knappen monteret i rattet, og jeg er meget godt tilfreds med resultatet. En anden fordel ved og bruge knappen fra Snap Off kittet er at denne er beregnet til og fungere sammen med kittet, således hornet stadig fungerer selvom rattet kan tages af. Det endelige resultat ser sådan her ud.

5 kommentarer:

  1. Det bliver fedt Dennis!

    Hvad med hjul - har du fået bestilt dem?

    SvarSlet
  2. Hej Morten

    Ja det bliver godt. Bilen kommer forhåbentligt hjem på onsdag. Jeg bestiller hjulene så snart jeg har haft en chance for og måle den helt præcise offset. Men har snakket med minilite og Bruno Hansen motorsport, der er agent for disse.
    Har bestemt mig for disse:
    http://www.minilitewheels.us/images/sce/Color%2014%20x%206%20anthracite%20HL_500.jpg

    Det bliver sandsynligvis 5,5x13 foran og 6,0x13 bagi. Også følger jeg sandsynligvis kaptajnens (og Paul Matty's) råd og kører med 185/60-13 hele vejen rundt. Det bliver nok Toyo R888.

    SvarSlet
  3. Det bliver lækkert ! Glæder mig til at se den IRL!

    SvarSlet
  4. Du må jo kigge ud i garagen en aften.

    SvarSlet