onsdag den 23. februar 2011

Garage aften

Jeg sidder og venter på en Taxi til lufthavnen. Jeg skal på en paniktur til Spanien.
I går var jeg en paniktur i garagen, for og komme igang med nogle af de ting jeg skal have kigget på eller fixet på Europa'en inden solen for alvor begynder og skinne.

Elruden i passager siden var en af emnerne der skulle laves. Jeg startede med og pille dørbeklædningen af.


Herefter kunne jeg måle mig frem til at motoren ikke fik nogen spænding. Så derfor kom centerkonsollen også af, så jeg kunne komme til elrude kontakten.


Jeg fandt en løs forbindelse i kontakten, og fik samtidig en chance for og rydde op i de løse ledninger der ses til højre for transmissions tunellen. Tror de var fra Radioen, og der er stadig lidt tilbage, men ikke noget synligt. Jeg har desuden bestemt mig for og købe en ny centerkonsol, fordi den gamle er revnet lidt i siden. Den bliver bestilt når jeg kommer hjem fra Spanien.

Efter og have rodet lidt med kontakten, kunne jeg høre elrude motoren klikke. Men der var ingen bevægelse.
Derfor blev elrude mekanismen også afmonteret og motoren blev skildt ad og smurt op med nyt fedt. Alle rudelister fik silikone og elrude trækmekanismen blev også smurt godt op. Der var godt nok lidt kløen sig i håret for og samle det igen, men det lykkedes og nu virker den højre elrude også.


Jeg mangler dog også og montere dørpanelet igen. Jeg går og funderer over om jeg skal prøve og finde en der kan ombetrække dem, således jeg kan slippe af med højtaleren. Vil også lige tjekke hvad 2 nye koster, når jeg bestiller centerkonsollen. Ellers er det noget jeg kan leve med til et senere tidspunkt.

Det blev lidt sent igår, men jeg nåede det hele alligevel, og er godt tilfreds med at elruderene nu virker.

Men det var kun endnu et punkt på min liste. Jeg mangler stadig følgende.

- Bremselys i højre side. (sikkert bare en pære - håber jeg)
- 3M klart beskyttelsesfilm i dørpanelerne for og undgå ridser ved ind og udstigning.
- Nye bøsninger til den forreste krængingsstabilisator, jeg laver sikker selv 2 nye i polyethylen.
- Starteren skal afmonteres og have et service. (Bliver nok næste opgave)
- Komplet service med olieskift.
- Nye hjul skal monteres.

4 kommentarer:

  1. De bøsninger, dem vil du vel lave i PU, polyurethane, ikke? Det er da det, som man normalt bruger til sådan noget.

    Glæder mig til, at se Lotus'en i aktion til foråret!

    SvarSlet
  2. Lohmann du har ret, ved ikke hvorfor jeg skrev polyethyllen. Men har nu også bestilt to alm. i gummi, måske bruger jeg bare dem.

    SvarSlet
  3. de der vippekontakter i radiodækpladen, hvad kan de??

    SvarSlet
  4. Den ene er til benzinpumpen, resten har ingen funktion. Det skal laves om på et tidspunkt.

    SvarSlet